tirsdag den 12. april 2011

Endnu et indlæg fra skolen

Mediefag i aud. Vi snakker om hvorvidt folk er kloge eller ej. Yassine klør sig i øjet. Christian drikker vand fra sin cola flaske. Chris bider sig selv i armen og klør sig i håret. Jeppe skriver på tavlen og nikker til Yassine. Gisli udbryder "Han har ikke samme muligheder." Skov og Gisli diskutere om individets betydning tilbage i fortiden. Jeg spørg hvornår vi har fået den tekst vi snakker om. Jeppe laver "ælle bælle mig fortælle" for at finde ud af om han skal tage Chris eller Christian. Mie og Iben hvisker til hinanden. Gisli ser skateboard film på computeren. Jeg får en sms fra Marie hvor hun skriver at hun er helt oppe og køre. Christian sidder og halvsover men vågner op og piller ved sin notesblog. Jeppe spørg om jeg har fundet papiret. Vi snakker om lost in translation. Chris, Jeppe og Gisli diskutere. Yassine strækker sig. Laurids spiller tetris. "Det var ham der var med i Flobber" råber Gisli. Skov snakker om pessemisme. Jeppe driller Gisli med at han vil have den nye Iphone og sidder bag sin Mac. Christian siger at alle er ludere, men at der er forskel på prisen. Chris siger at Jeppe er gammel. Jacob gaber. Johan og Theo griner. Jacob vipper på stolen mens skov piller sig i øjet. Vi har haft mediefag i 3 moduler nu. Et tilbage. Jeppe går frem og tilbage i klassen så alle skynder sig at lukke facebook ned. Theo klør sig på ryggen.
Tim Burtons kone. Hvad er Stigma? Tusinde tak. Nå ja. Du kunne være handicappet og så ser folk dig netop som en handicappet. Du har store fødder. Jeg har et godt eksempel. Der inddrog jeg Little miss sunshine. Det er os der stempler ham. Nede i klubben. Instruktøren vælger ham fordi han ved, at vi stempler ham. Bøsserøv. I fritteren. Det må de godt fordi de er fra Persien. Perler. Har du set hvad de oversætter det til? Mie vælg et tal mellem et og tre. Undskyld jeg skal bare bevæge mig lidt. Ja det kan man vist roligt sige. Hov nu kom der mange flere hænder. Fedme er et stigma. Alle dødssynderne. Hvad har jeg skrevet? Men fedme er et fremragende eksempel. Der har vi hele møllen. En bedstefar der er narkoman. Han er ikke prototypen. Så er der ikke tale om en stigmatisering i filmen. Skal vi ikke holde 8 minutter. Jeg har stjålet det har fra psykologi. Den ene har lyst til at tæve ham. Kan man se det som en helhed. En dysfunktionel familie. Spørgsmålet er om de tager det til sig og bruger det. Jeg hader alle. Jeg har det fint med at være utilpasset. Hvem har vi så tilbage. De ulærte mennesker der snylter på velfærden. Kan i ikke diskutere det med hinanden. De har time om 3 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar