mandag den 4. april 2011

Samfundsfag i sprog 7. Klokken er 10.22. Vi snakker om hvorvidt man kan definere en svag stat. Rasmus har tegnet på tavlen. Peter sender en sms og rækker hånden op. Jeg spørg Peter om han ikke vil tænde lyset. Anna og Maja snakker i munden på hinanden. Joakim er ikke i skole, men så er alt jo ved det gamle. Vi er 7 mennesker. Jeg siger til Nathalie, at jeg glæder mig til at høre om hendes weekend, hvis jeg må høre det. Hun svarer, at det må jeg godt, hvis jeg kan tåle, at høre det. Simon har shorts på selvom det er koldt. Lines tastatur larmer. klokken er 10.28. Nathalie pakker sit tyggegummi ind i noget papir og lægger det i tasken og tager et nyt. Maja sidder på bordet bagved og smiler til mig. Vi snakker om det grå guld. Simon tripper. Line spiser sit æble meget langsomt. Jeg fortæller Peter at hans taske er sej. Han siger at den er fra Marokko og lugter af kamel. Nathalie har et billede af sin kæreste som baggrund på sin Iphone. Maja udbryder "HVIS HAN ER LANDMAND!" Rasmus lyder som om han er fra Jylland. Maja kigger på sine negle. Peter kradser noget skidt af sine bukser. Rasmus tegner en grim tegning på tavlen og snakker med sig selv. I dag har han ikke carhartt på. klokken er 10.36. Nathalie griner. Nu skal vi lave en øvelse. Nathalie drikekr iste. Jeg spørg Rasmus om han nogensinde har mobbet. Han svarer ikke. Jeg siger han ikek svarede på mit spørgsmål. Line siger at der kunne være en tredje variabel: "at han bare var grim". Rasmus siger de er grimme i den kristelige fagforening. Jeg er meget træt. nu er klokken 10.45. Simon mumler. Nathalie tager endnu et tyggegummi. Maja nynner. Rasmus tegner cirkeldiagrammer på tavlen. Nathalie skriver samfundsfag med skråskrift på sit papir. Vi taler om partisystemet i England. Simon piller ved sin kuglepen. Pause

Ingen kommentarer:

Send en kommentar